Jaakko kutsuu tanssimaan

Jaakko Kara vetää maanantaina, 17. lokakuuta 2022 kello 18.00 - 19.30 kreikkalaiset syystanssit Hämeenkylän seurakunnan Cafe Pähkinässä osoitteessa Lammaskuja 2 A, 01710 Vantaa.

Tilaisuus on maksuton. Opettelemme helpoimpia kreikkalaisia tansseja. Aikaisempaa tanssitaitoa ei vaadita. Meillä ei ole ikärajaa. Meillä ei ole ilmoittautumista ennalta. Voit saapua ja poistua oman aikataulusi mukaan. Voit halutessasi antaa lahjoituksen Ukrainan pakolaisille Kirkon Ulkomaanavun keräyslippaaseen.

Autolla saapuville pysäköinti toteutuu vaivattomimmin viereisen kauppakeskuksen parkkipaikalla, missä pysäköinti on kiekkoa käyttäville maksuton. Kahvilan kulmalla on YTV:n bussipysäkki. Lähin juna-asema on noin kolmen kilometrin päässä Myyrmäessä.

Ota mukaan sisäliikuntaan tai tanssiin sopivat kengät.

Lisätiedot: jaakko.kara(at)evl.fi  Puh. 050 5268706 / myös WhatsApp

Καλός ήλθατε - Tervetuloa

Yhdistyksen syyskokous torstaina 17. marraskuuta

Merkitkää jo nyt muistiin, että yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään to marraskuun 17. päivänä klo 18 yhdistyksen toimistolla, Inkoonkatu 7. Kokouskutsu ja esityslista Jassun nrossa 4, joka ilmestyy marraskuun alussa, ja yhdistyksen nettisivuilla sekä facebookissa. Tervetuloa joukolla mukaan! Ilmoittautumiset sihteeri Irmeli Lasarenkolle (kts. sivu 2).

Athos-esitelmä, viininmaistelu, oliivi-ilta, Korres-ostoksille

Yhdistyksen hallitus on suunnittele-massa mielenkiintoisia tapahtumia alkavalle syys- ja talvikaudelle. Yksi niistä on Tapiolassa Pyhittäjä Herman Alaskalaisen kirkolla pidettävä tilaisuus, missä isä Petri Korhonen kertoo matkastaan Kreikan Athos-vuorelle. Aika ilmoitetaan myöhemmin. Perinteinen viininmaisteluilta pidetään marraskuussa, siitä tarkemmin Jassun seuraavassa numerossa. Koska talvella järjestetty oliivi-ilta oli niin suosittu, hallitus on päättynyt järjestää sen uudelleen niin että kaikki halukkaat mahtuvat mukaan. Oliivipuista ja -öljystä kertoo joulukuussssa meille alan asiantuntija ja itsekin viinintuottaja, tietokirjailija Merja Tuominen-Gialitaki. Jäsenhintaisille jouluostoksille Korresin myymälään pääsee perinteisesti ennen joulua, siitäkin ensi numerossa. Muistakaa lokakuinen keittoilta. Nyt heti ilmoittautumaan Irmelille (kts. sivu 2).

Kulje edellä -näyttely 1.9. – 12.10.2022

Paikka on D5 drawing gallery, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 D, 5. krs Helsinki. Avoinna ma-pe klo 9–20. Vapaa pääsy. Esillä on piirustuksia Ateenassa sijaitsevasta Ilissos-joesta. Joki kulkee maan alla noin seitsemän kilometrin matkan Ateenan keskustan läpi. Tuon matkan Sebastian Boulter käveli kuivalla kaudella 2018. Sebastian Boulter (s. 1974 Jyväskylässä) on valmistunut kuvataiteen maisteriksi Brysselin Kuninkaallisesta Kuvataideakatemiasta. Boulter on tehnyt kuvataidenäyttelyitä yli kahdenkymmenen vuoden ajan Suomessa, Baltiassa, Keski-Euroopassa, Kaukasuksella ja vuodesta 2018 Kreikassa, jolloin hän muutti Ateenaan.

Korresin myymälä on muuttanut

Jäsenetuliikkeemme Korres on muuttanut Helsingin keskustasta osoitteeseen Lönnrotinkatu 43 lähelle Hietalahdentoria (ratikat 6, 7 ja 9). Avoinna ma-pe klo 10–18, verkko-ostokset www.korres.fi. Muistathan, että jäsenkorttia näyttämällä saat 25 %:n alennuksen normaalihintaisista tuotteista, verkossa koodilla JASSU.